FAQ

VRAGEN VOORAF

Kan ik de speurtocht op elk moment van de dag starten?

Ja, je kunt zelf bepalen hoe laat je de speurtocht wilt gaan spelen. Je doet de speurtocht via je eigen smartphone. Door alle instructies te volgen die je per mail ontvangt kan je de game helemaal zelf starten.

Kan ik de speurtochten ook tijdens feestdagen of in de avond spelen?

Ja, een speurtocht is elk moment van de dag te spelen. Je bent hierbij niet afhankelijk van openingstijden. Wel kan het zo zijn dat sommige aanwijzigingen / plaatsen laat op de avond minder goed toegankelijk zijn. Daarom adviseren wij de game gewoon overdag of aan het begin van de avond te starten.

Hoe lang is een aangeschafte speurtocht geldig?

Na het boeken van een speurtocht krijg je een mail met alle instructies en een inlogcode. Vanaf dat moment kan je de speurtocht starten op de door jou gekozen datum. Hier is geen vaste starttijd of eindtijd aan verbonden.

Zijn de speurtochten geschikt voor alle leeftijden?

De speurtochten zijn gemaakt voor volwassenen en jongeren. Dit houdt in dat de raadsels en vragen al snel te moeilijk zijn voor jonge kinderen. Voor de jonge kinderen is er een speciale speurtocht tijdens elke schoolvakantie. Kijk hiervoor bij onze speciale speurtochten.

Toch vinden sommige kinderen het al heel leuk om af en toe een oplossing te zoeken of te navigeren met de smartphone (de game generatie), voor hen is het misschien leuk om mee te gaan. 

Kunnen de speurtochten op elk type smartphone gespeeld worden?

Wij adviseren dringend om een smartphone van maximaal 3 jaar oud te gebruiken, om zo zeker te zijn dat de speurtochten succesvol gespeeld kunnen worden.

Heb ik continu WifFi of 4G nodig?

Nee, de speurtocht moet je eenmalig laden via onze app. Als dit gebeurd is verbruik je verder niets van je internetbundel, op het uploaden van een paar foto’s na.
Als je Wifi hebt om de game op te starten kan ook, maar dan zullen de foto’s tijdens de game niet worden geüpload. 

Kan ik ook spelen met een tablet of iPad?

Ja dat kan! Bij de start van de game heb je wel een internetverbinding nodig. Je hebt dus wel een simkaart in je tablet nodig, of je moet even een hotspot opzetten met je telefoon.

Kan ik ook contant betalen?

Je kan een speurtocht alleen online betalen. De betaalmethodes die je kan kiezen zijn: iDeal, Maestro, Creditcard, Giropay en Bancontact.

VRAGEN OVER DE SPEURTOCHT

Moet ik een powerbank gebruiken tijdens de speurtocht?

Bij de meest recente telefoons met een grote accuduur zal de batterij het in principe kunnen volhouden. Toch adviseren wij een powerbank mee te nemen. Vooral als je een gedateerde telefoon gebruikt.

Moet ik alle instructies meenemen?

Ja, wij adviseren de mail met de instructie en de bijgevoegde speluitleg uitgeprint mee te nemen. Of zorg ervoor dat de gegevens bij meerdere personen in het team te lezen zijn, zodat je tijdens de game altijd terug kan lezen. Er is namelijk geen instructeur aanwezig waaraan je vragen kan stellen.

Moet ik starten op de aangewezen startlocatie?

Jazeker. De game start op een centrale plek in de route. Deze plek is zo bepaald dat de route goed te volgen is.

PROBLEMEN?

Mijn inloggegevens doen het niet, wat moet ik doen?

Verwijder de app van uw telefoon en download de app opnieuw. Probeer het daarna nogmaals.

Mijn smartphone vind moeilijk de punten op de route, hoe komt dit?

Je kunt dan je GPS instellingen van je smartphone of tablet aanpassen. In de instellingen kan je de locatie nauwkeurigheid aanpassen

Ik heb geen inloggevens ontvangen, wat moet ik doen?

Check eerst u spam inbox, het kan zijn dat de mail hier terecht is gekomen. Is dit niet het geval, doordat er bijvoorbeeld een verkeerd e-mailadres is ingevuld of u e-mail is verwijderd? Neem dan contact met ons op.